Är du gammal nog?

I min skola i stan, (tänker bara på saltkråkan)
Där har man tagit bort sockret till filen, (finns alltid val möjlighet att äta fil för den som behagar)
Orsaken till detta: Socker är onyttigt och dagens ungdomar får i sig allt för mycket...

OKEEEEEEEJ?
I min skola i stan, Där går ungdomar som är mellan 16-18år..

Enligt lag, Så får vi: (alla åldrar blandade)
- Köra Mopped.
- Jobba.
- Betala skatt (om vi får för mycket pengar på ett år)
- Får ta körkort
- Får komma in på krogen.
- Dricka alkoholhaltiga drycker ..
- Rösta
- Vi är Byxmyndiga
- Vi kan få sitta i fängelse.
- Vi börjar mer och mer anses som  vuxna människor..

MEN VI FÅR DÄR EMOT INTE VÄLJA OM VI VILL HA SOCKER PÅ VÅRAN FIL?
Kanske bara jag, men jag tycker att det är total korkat...

Hanna Andersson, med lite socker på...

God Natten,


Kommentarer
Postat av: Tess

Jag tycker också att det är total korkat!

2008-04-12 @ 08:45:51
URL: http://thereseMberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0