Rosiner, Stenfrie..

Idag var det vår när jag vaknade,
Jag satte på mig Nylonstrumpor och ett par av min vårskor.

Jag hoppade av bussen på Arnö,
Köpte Gröna Äpplen och jordgubbar för 19.90 Svenska Kronor..
Stog och åt dem som frukost på busshållplatsen, Solen gjorde mig sällskap.

Jag gick i skolan, Jag fick skoskav..
Det sved i duschen efter Innebandyn,

Jag åkte buss hem, Då var Det höst..
Jag läste ett kapitel i Sharing Sam, min engelska bok..
Jag blev blött av allt vatten som föll ner våran gråa himmel..

Jag höll på att springa på en granne, han hade också en innebandy klubba i handen..
Det luktade hund i hissen, Tipp Tapp..
Man ser väldigt ful ut i Hiss Spegeln..

Satte på datan, åt en sked Mango Sorbe, Ett grönt äpple..
Och några Russin..
Som förövrigt heter Rosiner på danska eller nått...
På radion spelas den där 3 reklam låten, I not write you a love song, cause you ask me for it..

Sitter på min stora rumpa och försöker pilla bort äppel biten som fastnat mellan mina tänder..

Det var nog min Onsdag...

Hanna Andersson,
God Natten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0