Skrivet.

En Slagen Krigare,

En tår av sorg faller från din kind.
Du står i skuggan av ditt forna jag.
Stridlystern Försvann när Mörkret trängde sig in på din utmattade kropp..
Du ligger nu på en britts, gjord av din tro..
Du andas, men det är knappt..
Innan för dina ögonlock skimrar bilder från all den evighet
du lagt ner för att nå dina mål...
Trots dina stora ansträngningar föll du innan mållinjen..
Du är nu en riddare utan svärd, en fjäril utan vingar,
en mor utan sitt barn..
Den sista pusselbiten du sökte var för länge sedan borta.
Men ditt hopp fick dig att fortsätta denna vilseledande jakt
på fullständighet.
Men verkligheten kom till slut ifatt dig.
Nu står du där, i skuggan av ditt forna jag..

Men accepterar du naturens lag?

Hanna Andersson,
Till En Nära Vän.
<3


Kommentarer
Postat av: josiethaposie

alltså hanna mitt hjärta

det är ingen som får mig att rysa sådär

jag total älskar den där texten.

2008-09-24 @ 19:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0