Klä granen,

Kom hem från Fridlut för en stund sedan..
Kvällen/natten var helt galet skoj..
Känns lite tomt nu när man kom hem..
Det är lite för tyst och för lite människor runt mig..

När jag klev in hemma hos mor hör jag ett:
- JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Det är mamma som är glad för att man kommit hem..
Dessvärre var det inte riktigt lika glatt när jag väl
kommit in.. Rump sitter i soffan och är sur
för att dem nya kulorna som mamma köpt
på IKEA inte har några snören i sig..
Så vi får snällt sitta och knyta fast fisketråd
på varje jävla kula..
Mamma dampade ur minst tre gånger
och svor över hur svårt det var..
Rump ville ha en rosa gran,
så hon satt tyst och sura...

Sen var det dags för den årliga diskussionen
om hur vi ska hänga glittret...
Mamma vill VARJE år hänga glittret
lodrätt över granen..
Men VARJE år testar vi det,
och det är lika fult VAJRE gång..
Så i år sa jag emot och bestämde
att glittret skulle slingrar runt granen istället..

Nu står mamma och surar...
- VILKET JÄVLA SKÄMT! Granen är Skit ful..
Jag svarar bara lugnande..
- Mamma, vi har haft fulare granar..
Och det är fan sant..
Ett år hade vi en gran som bara hade
kvistar på en sida..
Men det blev en bra jul det ockå :)

Nu ska det fikas..
Sedan ska jag och rump slå
in paket :D

Ses!

/H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0