Sju liter ris,

Fick mig en liten chock när jag klev in i köket,
förvisso var maten färdig och stod på bordet..
Men det som chockade mig var allt RIS!
Rump och Anna åt nudlar till kycklingen,
men jag föredrar ris. Så rump var gullig
och skulle göra lite till mig..

Min kära syster är inte direkt en ett geni i köket,
kastrullen hon hade gjort riset i var knökfull
och då överdriver jag inte..
Jag frågade hur mycket ris hon hade tagit,
- typ sju deciliter..

Vi kunde ha mättat ett helt kompani med allt ris
lilla söta rumpan lagade :)

Som efterätt tog jag mig sista chockladtomte..
När det är uppäten så är jul slut.
Snabbt och smärtfritt helt enkelt.

Nu ska jag nog lägga mig i solariet och steka en stund.
Senare blir det till Ramdalen för att kolla träningen,

Ses!

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0