SLÅ SÖNDER SKITEN!!

Detta blogg inlägg hade jag gärna skrivit precis när händelsen skett..
Men eftersom den höll lite jul hemligheter i sig, så kunde jag inte yttra ett ord..


Jag köpte en ny köksklocka till pappa redan i början av December,
eftersom våran klocka hade börjat sega sig och gick fel helatiden..
  Jag var nöjd med mitt inköp, rump lika så eftersom hon var med på den..

Men bara två dagar före julafton börjar klockfan fungera igen!
Rumpan kom med den otroliga ideén att vi slår sönder den..
Så där stog vi i kökets diskon, Rump hämtade en skruvmejsel
och med ett hug hade hon krossat glaset på klockan..

Hoppsan!
Våran story fick bli att vi hade haft båda ytterdörrarna
öppna och att det hade blivigt korsdrag, och att dörren
på framsidan hade slagit igen så hårt att klockan hade ramlat
ner i golvet och gått sönder... För att göra det mera trovärdigt
drog vi fram damsugaren och damsög precis där klockan skulle
ha fallit  ner..
Pappa, ja han svalde hela lögnen med ull och hår..

När klappen väl hade öppnats så kunde vi äntligen berätta allt.
Lilla far, han skrattade bara..
Men sa också att klockan i köket drog sig fem minuter varje dag,
så vi var ändå tvungna att byta ut den..

Men denna lilla händelse kommer nog ändå gå till historien i våran familja.
Kommer du inte på nått att köpa?
Slå sönder något, och köp en likadan ;)

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0