Tummen Upp!

Idag blev jag lite glad...

Trots att regnet öste ner, och alla ungdomar
i hela nyköping skulle hem exakt samma tid..
Så blev jag lite glad när jag satt i en busskur.
Plöstligt kommer en tjej och sätter sig brevid..
Sedan frågar hon,
- Är du allergisk mot rök?
(Under förståt, är det okej om jag röker?)

Jag smilade som fan,
bara för att man idagens samhälla är
så otroligt ovan vid att folk frågar först..
Så jag svarade trevligt nej..
(Jag var alltså inte allergisk mot rök, Det är okej att du röker)

Tänk om vi Svenskar kunde lära oss att vara lite trevligare..
Jag har börjat en ny anda!
Jag hälsar alltid på busschaffören,
sedan tackar jag alltid om någon håller upp dörren för mig..

Små saker kan faktiskt förgylla en annan människas dag :)

MAAAAAT TIME!

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0