JÄVLA STOLPSKOTT!

Vaknade av att pappa öppnade dörren.
- Fan Hanna, Vi sov lite väl länge.. Klockan är ett..

Vi åt frukost, rostade mackor och luice..
Jag tvättade av min rök lukten från
eldandet igår..
Sen skjusade far mig till Ockle, till mor..
Kom hem, beskådade mitt andra skoställ..
Log förtjust för mig själv, byte om
och vi åkte ner till Lägerboendet..

Kvällen tillbringades med Markys och Thessan..
Två Filmer, Chips och dipp..
Satte kronan på värket..

Thessan puttrade hem i sin bil efter klockan tolv..
Jag och Markys tog oss en promenad
för att se när nattbussarna gick..
En lördag kväll, kan ibland som sagt vara ganska stökig..
Det var den också,
När vi väl kom ner till stora vägen..
Kommer det en gäng på andra sidan vägen..
En av killarna sliter sig från flocken
och går fram och börjar fråga vart vi är på väg och så där..
Inget mer med det, han var väl trevlig..
Sen kommer nästa Stolpskott..
Självklart kastar han sig på Markys direkt..

Tankarna i mitt huvud gjorde en trumvirrvel..
- VAD FAN SKA JAG GÖRA?
- Ringa Polisen?
- Stoppa Stolpskottet?
- Ska jag slå ner Stolpskottet?

Men innan jag överhuvudtaget hann bestäma mig
så var "faran" över..
Men ändå, det är så jävla lite som avgör
om det blir fajt eller inte...
Fel kläder, fel attityd eller fel uppsyn..
Eller endast fel person på fel plats vid fel tillfälle...

Så många misshandlar blir av
på grund av slumpen..

Jag börjar förstå min mors oro
när jag cyklar hem på nätterna..

God Natten,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0