FästingSpruta.

Idag var det dags för att ta tredje fästingsprutan..
Jag och rumpan gick ner hamnen, där vi hittade mamma..

Först och främst hittade vi inte båten, utan fick vandra hela rundan bort mot lekparken..
När vi sedan gick tillbaka för att möta pappa, så lågg den där så fint intill kanten..

Det var bara att ställa sig i kö och vänta...
Under väntan fick Rumpan fylla i våran blanketter...
Dem vanliga frågorna, (Aaa, Tjena!)
Har du reagerat negativt på vaccin för?
Har du någon sjukdom som försämrar imunförsvaret...

En av dem sista frågorna var Är Du Gravid?
Denna fråga skrek Rumpan över hela hamnvaggan..
Jo, jag ska erkänna att jag svarade med ett ganska tyst Nej...

När vi senare skulle på båten var det lite kaos...
När dem skulle ta betalt, sa tjejen bakom kassan...
Ni är tre som är över sexton?
Mamma Svarade, Nej det är bara en som är över sexton...
Alltså mamma som missförstod frågan,
Menade att de var tre under sexton år..
(det blir billigare då)
Kassörskan tittade lite konstigt på mamma,
(Hon tänkte säkert: aaa, Tjena.. Tror du att du kan lura mig att du är under sexton år)

Senare när vi väl kom ner i båten...
Gungade det som tusan, och det var lite allmänt kaos överallt..
Senare var det att klättra upp igen..
Gå runt båten var svårt nog eftersom det är halv storm i vårat Sörlmand just nu...

Senare blev det hela familjen som åt på City Grillen,
Utomhus.. Det blåste lika mycket här...

Hanna Anderssonen, Har ett plåster på vänster arm..

God Kvällen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0