TVÄRNIT!

Idag tog jag bussen till skolan,
eftersom både min och pappas cykel är det punka på..
Och Rumpans Cykel stod fortfarande hos Crisse efter förra förra veckans bravader..

I alla fall, på Bussen på väg till Tessin så tog jag sällskap av Isabell...
Eftersom vi hoppade på bussen sist, fick vi också sämsta platserna..
Dem längs fram, dem som känns som man sitter i knät på busschaffuören,
Dem sättena där man sitter en och en..
Men i alla fall, jag sätt på höger sida och Isabell på vänster, vi satt vända mot vandra..
Vi suckade mest över matte nationella som äger rum imorgon klockan halv nio,
DÅ pang, Bussen tvärnitar och jag mer eller mindre flyger ut mitt sätte...
Som tur är satt den som ett litet skydd som jag slog i, om inne det funnits
hade jag antagligen farit ut genom fönstret...
Min väsa där emot gjorde ett besök på golvet,
Både jag och Isabell fick en skratt attack..
Herregud vad Pinsamt, Och Jävligt Roligt,...
Kände mig som en liten vante... :P

Hanna Andersson, Anmäla bussen.

God Eftermiddag,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0