Baseball,

Idag spelades det Baseball mellan 9.00 till 11.00 I Arnö Parken med SPid 1...
Var skit kul! Trots att vissa fortfarande har ett psyke som en tre åring..

Min morgon började ungefär som mina andra morgonar, denna vecka..
Anna Behm ringde, Jag satte min rakt upp..
SHIT! Säg inte att jag försovit mig igen!!!

Ni kan andas ut, jag hade inte försovit mig..
Det var bara Anna Behm som är urkass på att planera
när hon ska cykla hemifrån..
Så hon fick komma förbi mig en stund, innan vi gjorde sällskap ner till Parken..

Dagen har annars inte vart överdrivet händelserik...
Fast, vi SPid 1 blev utkastade av en data snubbe för att vi lätt så mycket när vi kom in i datasalen..
Han fick oss att gå ut, vi fick snällt stå och vänta på Annette, Våran Svenska lärare.. 
Hon sa bara Oj, Oj...
Datasnubben stängde dörren mitt framför hennes näsa..
Så hon fick snällt låsa upp igen, när vi väl kom in i klassrummet
fnittrade hon bara som en lite skolflicka.. Sedan sa hon:
- Ja, ni kommer lindrit undan.. Det är jag som får ta smällen.. men Jag är en stark kvinna.. så jag tål det..
Sedan fnittrade hon bara...
En Skön lärare, det är det ända jag har att säga..

Som att kasta igen dörren på en annan människa inte räckte för våran kära datasnubbe..
Han kom tillbaka och ställde sig och kavlade upp armarna, och sa med sin basröst..
- Vem var det som kallade mig jävla gubbjävel?

Självklart fick han inget svar, bara några svaga mumel..
Jag ångrar nu att jag inte ställde mig upp och sa att det var jag..
Det var i för sig inte jag, Men jag vet att hela våran klass tänkte
att han var dum ihuvudet när man kastar igen dörren framför
en kollega, en kollega som råkar vara våran bästa lärare..
Hmmm, Vuxna människor är ibland lite svåra att förstå sig på...

Nu innan jag publicerar det här inlägget kan jag inte låta bli att tänka..
Tänk om datasnubben läser det här..
Jag vet, otroligt töntig tanke..
Men den snurrar alla fall i mitt huvud..

Men Jag säger som Annette.
- Jag är en stark "kvinna" som tål lite skit...

Hanna Andersson, Det gör ont i min öronsnibb..

God Natten,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0