Din Damråtta,

Det har gått en dag eller två sedan jag senaste bloggade...
Eller det kanske är mer?
Just nu känns det väldigt ansträngande att gå tillbaka och kolla när jag skrev senast..

I alla fall, det har vart två (eller tre, eller nått) ganska händelserika dagar..

Jag har alla fall inte öppnat Skolböckerna än, borde kanske det..
men vi ägnar Söndagen åt sånt tråk istället...

Igår tillbringade jag kvällen med Eliin, Wallinan och Markys...
Det blev massor av glass ätande, kollad film..
Jag har även upptäck att jag och Markys är perfekta ligga rygg mot rygg..
(för er som inte fattar, lägg ingen större vikt vid det.. Bara onödigt vetande)

Idag kom pappa in vid halv nio,
Kändes som jag precis lagt huvudet på kudden..
Sms mamma och frågade om det verkligen var så att jag var tvungena att vara med idag..
Som svar fick jag (detta är bara ett urklipp ur sms)
Trött, alla är nog trötta idag..

Jag var förstås inte tvungen, men jag kastade på min paltorna..
Och borstade tänderna och satte mig halv död i bilen..
Far och jag åkte till Ramdalen, där det behövde röjas..
Det var ganska trevligt ändå, trots det otroligt låga humorn på
folket där..
Men min far och mor skrattade så dem grätt, så skoj var det :)

Sitter här nu, luktar säkert apa efter allt
otroligt äckligt damm. (stavas det med två mm?)

Har ett oroligt stor behov utav en dush,
men funderar på att kasta mig i kärringrillen först...

Ikväller kommer Bumbi, Emma och Anna hit för en myskväll..
Ska bli mycket trevligt, :)

Ska vara nere vid Ica vid sju, så det är dags att börja göra klart saker här om kring..

En sak till bara,
Fick tillbaka mina Blogg Resentioner på min Engelska bok,
(Sharing Sam, rekomenderas för gråttfärdiga flickor)

I alla fall, min lärares kommentarer var som vanligt..
Tänk på verb, S här och där..
men han avslutade med att säga något om att innehållet var bra..
Sista rader frågade han mig och jag skrev dagbok..

Jag log för mig själv..
Ingen direkt dagboks flicka, mer blogg Brutta ;)

Tror jag har damm i lungorna..
Känns som dushen är nästa steg på dagens stege..

Hanna Andersson, en mänsklig dammråtta..

God kvällen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0