Fängslade På Rosvalla,

I Mångas umgicks jag med mitt Pucko, Emelie..
Vårat slut mål för kvällen var att landa på Rosvalla och titta på Bissarnas Juniorer...
Men innan det hann vi gå en promenad på staden, hoppa in på hemköp..
Tjaffsa om vilket fikabröd vi skulle ha, I EN HALVTIMME!
Sedan blev det mormors kokkosbollar och var sin läsk..
Sedan fortfatte äventyret mot Rosvalla, På vägen tog vi alla tänkbara genvägar
vi kunde hitta på..
Vi sprang in på någon bakgård, Em gick på privat mark, som var skyltad med
FÖRBUD ATT BETRÄDA MARK!
Detta upptäckte vi först när hon vandrat över hela gräsmattan...

När vi väl kom fram till våran mål, Rosvalla..
Entrén håller dem på att måla om golvet i (IGEN!!!!!!)
Så vi fick ta bakvägen.. Redan nu försökte vi hitta en snabbare
väg in, för att slippa gå runt allt..
Men vi hittade ingen, så det var bara att vandra runt..

På Läktaren träffade vi halva Spid 1...
Vi var glada och bjöd alla på Mormors (KÖPTA!!!) Kokkosbollar :)
Matchen tror jag slutade 2-0 till Bissarna,
Om jag ska var ärlig.. Så kanske jag tittade 20 minuter på fotbollen..

Sedan drog klockan iväg, jag och Emelie var tvunga att ta en buss till bussation..
Detta skulle kanske vara en simpel grej för normala människor..
Men det kan ingen påstå att jag och Em är..
Vi, väldigt godtrogna på våran klättringsförmåga, tänkte att det bara var att kasta oss över
nätet och sedan gå fem meter.. Och sedan hoppa på bussen..
Vi lämnade läktaren i ganska god tid, började gå bortåt mot det stället
vi planerat att klättra över nätet..
Men vi började sakna med säkert inse att vi inte skulle komma över..
Visst, Emelie med sina långa ben skulle antagligen kunna ta sig över..
Men jag, med min 1.58 långa kropp når ju knappt över skåpen i SKOLAN!'
Det är ju helt jävla omöjligt att ta sig ut ur Rosvallas andläggning..
Det är ju tagtråd överallt!! Dem måste ha en gäng med Vaktmästare som går runt
varje kväll och titta nätet för att se om det är några hål i nätet..
Efter en stund i alvarliga försök så åkte våran buss förbi..
Men en skadad tumme och smutsiga skor vandrade vi tillbaka till läktaren..
Precis när jag slog ner min rumpa så blåste dem av matchen..

Nu var det bara att vandra bort mot vallarna, Nu skulle vi gå runt hela skiten för att komma ut..
Även denna gång kom Em på att det har funnits ett hål, detta skulle göra att vi slapp gå
dem otroligt 200 meterna runt...
Men att ta denna genväg var lite riksfyllt..
Eftersom vaktmästarna höll till ute på stora fotbollsplanen, och hålet var brevid..
Vi fick tok springa över gräsmattan, för att försöka vara lite smidiga..
Men när vi väl kommer fram till hålet, så har vaktmästarna lagat den också!
Vi gav upp..

Senare på kvällen blev vi hämtade vid Tovastugan..

Ännu en helt normal kväll med Emelie.. :)

Hanna Andersson, Ska skriva om dagens händelser imorrn..

God Natten,

Kommentarer
Postat av: Katta

Hejsan!
Allt bra med dig?

Ha en trevlig natt! :)

2008-05-29 @ 00:21:21
URL: http://fakkors.blogg.se
Postat av: Emelieeeee:)

Hahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2008-05-29 @ 19:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0