FÖR I HELVETE OSCAR!

Igår umgicks jag med Em, Oscar och Wallinan..
Vi hoppade studsmatta, åt mat och kladdkaka..

Senare kom Gävert för att vissa upp sin ny inköpa bil :)
Självklart skulle vi ta en biltur, MEN denna biltur går till historien..

Jag skrek SHOTGUN!
Så jag fick sitta fram och agera Dj...
I baksätet fick dem andra sitta och trängas...

Vi åkte ut på motorvägen, lyssnade på musik och sjöng urdåligt..
Vi kör om en vit liten bil, i den sitter två killar...
(Såna med Pipskägg, Solbrillor, Tatueringar och skinnkläder... Såna man gärna inte bråkar med)
Vi tänker inte mer på det, men dem 5 minuter senare åker om oss igen..
Dem kör jätte långt ut i filen, så att man knappt kan köra om.. Sedan sänker dem farten igen..
Vi kör om med sällskap av några andra bilar.. Nu kör den vita bilen upp i Arslet på oss..
Vi kommer lite senare fram till en rondell, vi ska åt vänster och den vita bilen blinkar höger..
Precis när vi ska skiljas åt, Får våran älskade Oscar för sig att vifta lite extra med sitt långfinger..
PANG! Den vita bilen gör en koväning och kör genast efter oss...
VI fick panik hela bunten, eftersom killarna i den vita bilen såg ut att kunna mosa oss på stubben utan att blinka..
Vi svänger ut på motorvägen ännu en gång, hastighetsbegränsningen ska vi inte ens prata om..

Vi svänger av vid Oppeby, i hopp om att dem inte ser oss..
Men ännu en nitlott.. Dem följer efter..
Istället för att köra rakt fram i rondellen tog vi till vänster..
Körde ner till Oppebys torg och tog sedan bakvägen ut mot stora vägen,..
Vi hade äntligen blivigt av med dem..
När vi senare kör ut på stora vägen och vi tittar åt vänster, ser vi en polisbil..
Så vi pratar TUR att vi inte åkte rakt fram i våran flykt..

Resan fortsatte senare ut mot Stigtomta..
Vi hade en omröstning om att Oscar inte fick ha händerna över knäna resten av bilresan..
 Senare blev det en glass på Macken i Stigtomta, Innestället i den bondhållan ;)

Senare, efter att dumpa Oscar så fortsatte vi bilturen in mot Nyköping igen..
Ett Snabb stop vid Donken, där det köptes mer glass åt ungarna i baksättet och en
15 kr hamburgare till mig..

Senare på kvällen, när Gävert släppte av mig utanför mitt hem..
Kysste jag i tankarna marken för att jag överlevt dagen..

Denna historia kanske anses töntig i text, men när vi väl satt där
i bilen med fulla sätten var det inte så kul att bli jagade av ett
par galningar...

Hanna Andersson, Light cola, tack.

God Kvällen,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0