Natt Brev,

Hejsan,
Klockan är fyra minuter över ett.
Jag har egentligen inget smart att skriva om..

I skolan är det Poesitävling på gång,
På Svenskan fick vi läsa bidragen...
Helt plötsligt sa Oscar, Hanna Borde skriva en..
(Jag tror alla fall han sa Hanna)
Jag har funderat på det sedan han sa det,
Och just förtillfället är jag verkligen sugen att delta
 i nästa års tävling..
Men när jag ska skriva något som ska ha något djup eller tyngd
i får jag sånna höga krav på mig själv.. Jag tycker allt låter som
en treårings tankar...

Om exakt 29 dagar fyller jag Sjutton år..
Att fylla Sjutton är egentligen helt värdelöst, inget förändras..
Vi får varken ta körkort eller gå in på krogen,
Vi får inte vara med att rösta...
Att fylla sjutton betyder bara att du nästan är vuxen..
Du får ta mera ansvar och du får även jobba längre..

Klockan är nu Tolv minuter över Ett..
Jag lyssnar på Markus Krunegård - Jag är en vampyr på Youtube..

Hanna Andersson, Punktlöst.

God Natten,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0