Skrivet - Klockan tolv.

Jag vet att klockan snart är tolv,
och jag vet att snart är tiden slut.
Trots den totala stressnivå
som skriker inombords går
mitt liv i slowmotion,
som i en svartvit stillbild
från din din farmors diabilds samling
från 1973..


Jag vet att klockan snart är tolv,
och jag vet att tiden har spelat
mig ett spratt..
Jag sitter här, i mina drömmars
fantaisers bilder.


Trots att tiden lider,
ler jag och tar din hand.
En promenad på en fuktigstrand
i ett bortglömt sommarland i november.

Jag vet att klockan det är tolv,
och att tidsplanen snart lämnar
sina ramar.

Men för en blott en sekund
står jag still och lyssnar på
framtidens hjärtslag.
En pulserande känsla.
Trots att klockan den är tolv.

Hanna Andersson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0