Att VI blir Vi,

Ikväll var det handboll,
IFK förlorade...

Någon gång under matchen hörde
jag att någon bakom ryggen på mig
skrek.
- JÄVLA INNEBANDY DOMARE!

Självklart, är det något dåligt så klankar
handbollsfolket ner på innebandyn...
Men vi innebandy spelare är likadan,
klagar på att det är klister över hela golvet..
Handbolls spelarna säger att sporthallen är deras
eftersom det är ända platsen dem får ha klister..
Vi alla är trötta på att slås om träningstider..

Jag personligen tycker att det är dags att lägga
ner strids yxan och tillsammans jobba för att
Nyköpings kommun ska bygga oss en ny hall..
Istället för att gå och hugga varandra i ryggen,

Vi är två stora klubbar,
och vi måste helt enkelt stå ut med varandra..

VI är ju allihopa trots allt Sportälskare,
VI har både lag som ligger högt i divisionerna..
Det är dags att VI blir ett VI och inte två klubbar
som slås mot varandra och eggar hat...

Hanna Andersson,


Kommentarer
Postat av: DC

Hallå hanna, VI dvs IfK och Onyx har redan börjat samarbeta på frågan om att ge onyx en egen hall.



Så det är VI mot resten;)

2008-11-08 @ 11:50:46
Postat av: Monika

Härligt DC! Har jag fattat det hela rätt??

IFK & Onyx samarbetar för att ONYX ska få en egen hall!!?? Låter bra..de dom vinner på samarbetet måste vara att dom slipper vårt gnäll.;) Å vi slipper klistret.

2008-11-08 @ 13:42:28
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0