En häst, en ko. EN ÄLG!!

Torsdag:
Skolan hade endast att erbjuda mig en orienterings lektion
ute på Ekensberg..
Ni som känner mig personligen vet att det finns två saker
som jag hatar mest på hela jorden..
Det första är att åka skriskor, det andra är ju
orientering.. Efter två tjur attaker från mogna mig
så var det dags att ge sig ut på första turen..
Då skulle man vara i grupper...

Hurtigt började jag, Bumbi och Tesse
ta oss mot vårat mål..
Inne på en stig, en liten bit inne i skolen.
Jag och Bumbi går först,
jag har siktat in mig på ett träd så vi inte ska
tappa kursen.. Tesse trampar efter och
Bumbi pratar mest.. glad som hon är ;)

Helt plötsligt stannar Bumbi..
Men lite svag röst som sedan exploderade.
- hörrni en häst, en ko.. EN ÄÄÄÄLG!!!!!!!

Min reaktion var att dra tag i Bumbi,
sedan mer eller mindre putta Tesse längs
stigen ut till vägen igen..
Alla detta toppades med att vi skrek som
stuckna grisar...

Efter att hittat andan igen,
bestämde vi oss för att Älgen måste ha
dragit nu. Så som vi väsnades..
Vi vandrade upp på samma stig igen.
Denna gång, inte lika dryga..

När vi står på ungefär samma ställe
igen så stannar vi och kollar..
Denna gång är det Tesse som yttrar sig.
- Åh, jag trodde den där vält rotten var en älg..

Jag och Bumbi, i kör.
- DET ÄR ÄLGEN!

Pucko djuret har bara rört sig
5 meter från vart vi såg den först..

Inte i samma panik,
men ganska högt tempo
tog vi oss där ifrån..

Ush,
skog är inte riktigt min grej..

Nu ska det pluggas Engelska och Samhäll A,
tal och prov på gång..
Gaaaaah...

Ps. fick mitt först lönebesked idag!
Det är värt att gå upp klockan tre på natten ;)

Återkommer,

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0