Laddat vapen.

En viskning, en smekning..
I natt är jag din.
En natt utan varken krav eller förhoppningar.
Dina ögon är mitt hopp, Dina händer min trygghet.
Din andedräkt mot min kind gör mig speciell.
Din värme gör mig odödlig.
I blott en natt är jag din.
Jag är i ditt våld.
Ett laddat vapen utan sikte.
Den okontrollerade spänningen studsar
mellan mina tinningar.
Sanningen kommer efter soluppgången, det är ett faktum.

Ändå lurar vi oss själva i varje timmes stund.
Trots att våra kroppar inte talar samma språk
är vissa ord dem samma.
En natt är allt vi får. Morgondagens verklighet skrämmer.
Ljuset krossar allt emellan oss.
Men i natt är jag blott din, endast din.

Hanna Andersson,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0