Egentligen,

Just nu skulle jag vilja skriva något djup.
Något som är otroligt ut tänkt och smart.

Men dessvärre så tänker jag,
jag analyserar sönder det mest.

När jag väl kommit fram till en slutsats
är allt en sådan röra så man blir fan inte smartare av det.

Jag skulle vilja vara en bättre människa,
en mer förberedd människa.
En som redan vet vad man ska svara.
En som klarar av jobbiga situationer.
En som inte klantar till allt.
En som inte tänker på varje handling
en miljon gånger..

Jag kanske inte vill bli en bättre människa, men en enklare.
En människa som kan försvara sig själv
och inte frågesätta sina egna värderingar
så fort någon säger emot..

Jag har en vision om hur man borde vara.
Men jag vet att jag nog aldrig kommer bli nöjd,
men jag har ändå en mål.

Nu måste jag tänka.
Allt är kaos i min hjärna.
Det tar en stund för mig att
sortera upp alla känslor.

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0