Som barn,

När jag var mindre,
så var jag nästan aldrig sjuk.
Men det skede ju ändå.

Att vara sjuk för mig var en
dag i feber. Då jag spenderade dagen
i soffan med en film.
Mamma eller pappa köpte
 alltid en Kokosboll på lunchen.
Som jag fick avnjuta ner bäddad.
Efter kokosbollen kändes det oftast
bättre.. Skulle vilja ha en bra kokosboll
nu.. även fast jag inte vågar stoppa
något i magen med rädsla att det
ska komma upp igen..

Mamma gick nyss förbi,
vi fnittrade lite..
En annan gång när vi fortfarande hela familjen
bodde i Brandkärr.. Jag var väl kanske fyra?

Jag sa att jag inte mådde något bra,
men min kära far och mor trodde att jag ljög!
HUR KUNDE DEM TRO NÅGOT SÅNT!? ;)
Jag fick helt enkelt stoppa i mig frukost och klä
på mig, jag har en svagt minne av att jag var lite
sur för att jag inte fick stanna hemma..
Men mina kära föräldrar fick senare sitt straff.
När vi precis skulle kliva ut från porten
så spydde jag ner hela entrén.
Inte fan ljög jag inte!!

Nu skulle jag mer än gärna bli frisk.
Ska därför återvända till sängen och
se om jag kan somna trots att jag sovit
hela eftermiddagen.

Sov sött,

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0