Dagen före skolavslutningen.

Den här kvällen är alltid lite speciell..
Enda sedan jag har varit liten så har den
här dagen varit lite utav helig..

Ofta kommer vi alldeles försent i säng,
eftersom kvällen alltid har massa äventyr
och bestyr..

Minns ett år, jag gick på lågstadiet.
Då gick jag och mamma ut och plockade
blommor till mina lärare, klockan var
säkert redan då halv tio..
Varje gång jag känner doften
av hundkex och lupiner så tänker
jag på när jag och mamma gick
runt där i den fuktiga sommarkvällen..

Senare på kvällen satt jag med
smutsiga fötter i badkaret..
Sedan kom pappa hem med Mc donalds..
Jag kom säkert i säng runt tolv slaget,
en gång natt uggla, alltid natt uggla.

Denna kväll ska jag nog gå ut och gå lite,
lägga mig i solariet..
När jag kommer hem ska jag fixa med
sakerna jag ska hänga runt mina studenter
imorgon vid två..

Återkommer!

/H,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0