Jag ber ödmjukast...

Denna helg har varit smockad,
(heter det smockad?!)
Det har varit skolavslutning, Jobbatnatt,
Antons studentmottagning, Jobbatnatt igen...

Dem få timmar jag haft ledigt har jag faktiskt sovit på..
Men ni får en lite söt och "kortfattad" resumé från helgen :)

Fredag:
Gick upp tidigt, blev skjutsad till Emma
där resten av sjuan var. Det var jordgubbsfrukost
och göra sig iordning..

PANG!!
Ett sms från Sofie,
De kommer vinna pris.
Upp på scenen och hela köret ;)
Nice ;)


Jag börjar skaka i hela kroppen.
PRIS!? Vadå? Vad har jag gjort!?
Sen kommer jag på det,
just fan! Jag fick ju för mig att vara
med i lyriktävlingen!!!
Men eftersom jag inte hade hört
något så trodde jag inte att jag
hade tagit någon av dem tre
första platserna...

Darrade satan och var tvungen
att nervös bajsa och ringa Crisse..
Efter det gick min puls under
300 åtminstone..

Vi vandrade till skolan under paraplyerna..
Sen sitter vi väl i Aulan och det är dags att
dra upp vinnarna i lyriktävlingen...

Dem drar upp trean först,
sedan ettan.. Töntigt ifrågarsätter hon
varför hon gjorde så...
- Jo, för vi har tvåan här i publiken..
JAG DÖÖR HÄR!

Hanna Andersson, SPid 07 välkommen upp på scenen..
Med ben som på något sätt gick framåt tog mig upp
på scenen.. Jag får mitt presentkort på Bokia,
och en kram.. Är på väg från scenen när hon
helt plötsligt stoppar mig.
- Jag ber ödmjukast om du vill läsa din dikt för oss?

Här någonstans finner jag något slags mod
och säger till mig själv att man inte är någon fegis!!
Tänk om den rösten kunde komma oftare på besök?

Jaha, sen står jag där inför hela skolan.
Men klump i halsen och tittar ner på min dikt.
MIN? Blackout i skallen, vad har jag skrivigt?
Men på något sätt lyckades jag få fram den,
stammade stolt bara en gång ;)

Sedan i klassrummet igen hittade jag ner till jorden.
Caj och PG skrev på tavlan:
Fint student väder får man inte.
Fint student väder förtjänar man.

Att förstå att man bara har ett, ETT!,
år kvar i skolan är fan overkligt! SJUK!


Dagen rullar på,
jag åker till Hamnmagasinet
och äter lunch med pappa och rump.
Sedan vid två är det utspringet.
Hittade dem flesta jag ville gratuelera!

Senare kollade vi på kortegen
även här värkte det i hjärtat...
Om ett år, är det jag! Om ett år är det vi!

Senare stog jag i Emelies hall med
blöta fötter.. Hennes student mottagning var mysig.
Jag och Kristy kunde tyvärr inte stanna allt för länge,
utan vid  kvart i sju lämnade vi Oxelösund..
Nästa stopp var hem till Limpan där det
var en livilig släkt i en trång lägenhet :)
Mysigt!!

Sedan några timmar senare dansar
vi, fulla och glada hemma i Amandas vardagsrum.
Kvällens dans blev nog VMCA ;)
Våra otroligt snygga rörelser till är inget vi borde prata om ;)

Vid elva sedan, efter 15 kramar av mattson och ett löfte
om att höra av mig när jag åker till huvudstaden så
lämnade jag skolavslutningen..
Dags att hem och sova, börjar jobba vid 04.00......

Nattpasset gick bra,
endast 150 gäter så det rullade på..
Även Johanna jobbade så, det gick bra :)

Sov 5 timmar när jag kom hem,
gick upp och duschade.
Åkte till Antons studentmottagning.
Här shotades det och drack drickar.
Ramsor skreks över borden och jag
skrattade satan..
Vid ett hoppade jag i säng,
ännu en nattjobb framför mig..

Det här passet var i och försig det roligaste
sedan jag började där.. Jag och Johanna
skrattade mest helatiden...
När hon sedan fick springa över och köpa
mjölk och hon kommer in joggande
i köket, halv svettig, höjer armarna.
- People we got milk!
Bryter vi ihop, skrattar så jag knappt
kan fortsätta jobba resterande av dagen..
Kan inte varje jobb pass vara så?!

Åker hem vid tio,
otroligt nöjd över att klarat att ha
kul och jobbat en helg :)

Somnar gott, och väcks sedan
att sms från Tesse.. Min ork att åka
och kolla på studenternas bal fanns dock
inte. Så jag fick sova en stund till..

Söndags kvällen tillbringade jag med min
bästaste markys.. Han kom hem från Kreta
med ett jätte fint armband till mig :) <3

Idag är det måndag,
jag vaknade vid tre..

Vid sju kommer det folk hit,
det är spelkväll som gäller!

Nu kanske jag ska äta lite frukost/brunch/lunch!?

Återkommer,

/H,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0