Tanter som luktar.

Idag var jag och Josefina på vårat älskade stadsbiblotek.
Älskar den tysta och lugna stämningen där inne,
trots att pulsen kan vara upp i 180 så finner man genast
ett konstigt lugn..

Jag var alla fall där och letade böcker till mitt Samhäll B arbete.
En lite tant fick hjälpa mig mellan hyllorna.
Hon passade perfekt i min uppfattning av biblotikarier.
Hon har grått hår, självklart glasögon.
Stickad vit tröja med fult mönster på,
vita pressade byxor.
Vita typ sjukhus skor på sina svullna fötter
som nästan välde ut på sidorna..
Sen luktade hon gamla böcker..

Men duktig var hon.
Fick med mig 10 böcker hem,
dock jävligt tung att ha i väskan...
Såg väl ut som lutande tornet i pisa
när jag promenerade ner till station.

Precis hemkommen och ska sätta mig
med psykologin. OHOJ!?!?!

Talet gick faktiskt helt okej,
nu är det alla fall gjort. Amen.

Som sakt, Psykologi nästa!
undra om vi har glass......?

/H,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0