Titta utan att se.

Jag har tänkt lite,

Tänk på så många människor du ser varje dag.
Men du ser dem egentligen inte, du tittar dem i ögonen.
Sedan en sekund senare så finns dem inte längre..

Tänk så många som snyggar till sig varje morgon,
tänk så många som inte ens sett det..

Tänk på så många människor som skiter i mig,
eller inte ens lagt en tanke på mig..

Min tid på Tessin är tre år,
ett antal hundra personer ser jag varje dag.
Ändå utan att verkligen titta..

Sånt är ganska läskigt när man väl tänker på det..

Förstå hur många människor man missa bara för
att man inte tittar ordentligt.

/H.

Kommentarer
Postat av: anette

Nu har jag tittat, jädrar vad snygg du är på ditt nya kort!

2009-03-25 @ 07:30:43
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0